Coronavirus (COVID-19) Veel gestelde vragen

We houden de ontwikkelingen rondom het Coronavirus nauwlettend in de gaten. De gezondheid en veiligheid van onze klanten heeft onze prioriteit. Begrijpelijkerwijs ontvangen wij momenteel veel vragen. Toch doen wij een dringend beroep op u om op dit moment geen contact op te nemen met onze reserveringsafdeling. Dit geeft ons de mogelijkheid om contact op te nemen met klanten op volgorde van aankomstdatum. Wij bedanken u voor uw geduld en begrip. Hieronder kunt u antwoorden vinden op de meest gestelde vragen op dit moment.

Wegens enorme drukte zijn onze openingstijden tijdelijk aangepast, bij het kopje 'contact' in het hoofdmenu staan onze openingstijden vermeld. We beantwoorden uw mail zo snel mogelijk, u hoeft hierover geen extra contact met ons op te nemen.

Is een vakantie naar de camping een veilige manier om vakantie te vieren? 
Dat is het zeker! Campingvakanties zijn een hele veilige manier van vakantie vieren, ze hebben namelijk een aantal belangrijke voordelen:
• De vakanties spelen zich voornamelijk in de buitenlucht af
• Om uw eigen accommodatie heen heeft u de ruimte
• In de meeste gevallen beschikt u over eigen sanitair
• Onze meeste campings zijn uitstekend te bereiken met de auto. In geval van nood bent u binnen 12 tot 15 uur thuis én bent u niet afhankelijk van ander vervoer. 

Maatregelen op de camping
Gezien de huidige situatie waarin wij zitten, willen wij u hier graag attenderen op een aantal genomen maatregelen die bijdragen aan de veiligheid van iedereen.

Coronamaatregelen per land
Door een toename van de besmettingsgraad van het Coronavirus heeft de Nederlandse overheid besloten het reisadvies van Kroatië en de regio Barcelona in Spanje aan te passen van kleurcode geel naar oranje; reis alleen naar deze gebieden wanneer dat noodzakelijk is. Daarbij is het dringende advies na een verblijf in dit land 14 dagen in thuis quarantaine te gaan.

Gezien de huidige situatie waarin wij zitten, willen wij u graag attenderen op een de genomen maatregelen per land die bijdragen aan de veiligheid van iedereen. Uiteraard houden we de aanpassingen per land zo goed mogelijk in de gaten om zo correct en volledige informatie te kunnen verschaffen. Volg altijd de adviezen op van de landelijke of regionale overheden van het land waarin u verblijft.

Italië heeft vanaf gisterenavond de volgende maatregel ingesteld: Iedereen moet een mondkapje op tussen 18.00 uur s’ avonds en 6.00 uur ’s ochtends wanneer u tussen de mensen bent. Dit betekent ook wanneer u op de camping loopt na 18.00 uur. Dit geldt voor iedereen, alle gasten van alle Nationaliteiten.

Waar kan ik de laatste stand van zaken bekijken met betrekking tot het afgegeven reisadvies voor een bepaalde bestemming?
Wij adviseren u om de website van Buitenlandse Zaken in de gaten te houden:
Nederland: https://www.nederlandwereldwij... 
België: https://diplomatie.belgium.be/..

Aankomsten vanaf 15 juni en later 
Alle campings zijn inmiddels al volledig geopend.

Faciliteiten op de camping
Vanwege het Coronavirus is de kans aanwezig dat faciliteiten beperkter beschikbaar en/of geopend zijn. Wij kunnen u helaas geen restitutie geven, mocht blijken dat u tijdens uw vakantie geen of beperkt gebruik kunt maken van bepaalde faciliteiten.

Cashless betalen
Wij vragen u de borg en/of toeristenbelasting zoveel als mogelijk cashless te betalen. U kunt op de meeste camping betalen d.m.v. een betaalverzoek die onze campingmedewerker u toe stuurt per sms of email. Wilt u toch cash betalen? Dan is er bijvoorbeeld een envelop waar u het bedrag in kunt doen.

Kan ik reizen door landen die nog code oranje hebben of daar op vakantie gaan?
Het is mogelijk te reizen door en naar landen die code oranje hebben, maar check goed uw reisverzekering of u bent verzekerd mocht u onverhoopt tijdens uw reis of vakantie in het ziekenhuis terecht komen.

Stel dat ik op vakantie ben in het buitenland en het reisadvies gaat van code geel naar oranje en er is een lockdown aangekondigd?
Als u met de auto op vakantie bent, dient u er op dat moment voor te zorgen dat u weer naar Nederland reist. U heeft in dat geval een groot voordeel dat u uw eigen vervoer heeft. Reist u met het vliegtuig, dan dient u er zelf voor te zorgen dat u weer in Nederland terugkomt op welke manier dan ook. Go4camp geeft geen restitutie mocht blijken dat uw vakantie tussentijds afgebroken moet worden. We raden u aan uw verzekering goed na te kijken of u gedekt bent bij code oranje. 

Kan ik mijn vakantie omboeken naar een andere bestemming?
Heeft u twijfels over uw reis? Dan kunt u gebruik maken van onze omboekregeling. Kiest u dit jaar voor een andere bestemming dan oorspronkelijk geboekt, dan kunt u gebruik maken van onze omboekregeling.  Wij hanteren daarvoor de prijzen die geldig waren op uw boekdatum. Wordt uw reissom duurder, dan betaalt u bij en wordt uw reissom voordeliger dan rekenen wij annuleringskosten van 30% over het verschil. Na betaling zetten we deze alsnog om in een tegoedbon, zodat u de berekende annuleringskosten als korting kunt verzilveren op uw volgende vakantie. Als u een andere bestemming heeft uitgezocht neemt u dan contact op met onze reserveringsafdeling om uw vakantie aan te passen. U kunt zelf online uw bestemming niet wijzigen.

Kan ik omboeken naar 2021?
Op dit moment is het niet mogelijk om uw vakantie om te boeken naar 2021

Moet ik mijn restantbetaling doen, terwijl het nog onzeker is of mijn vakantie wel doorgaat?Volgens onze reisvoorwaarden, dient u de restantbetaling te voldoen 8 weken voor aankomst. Heeft u een boeking gemaakt met aankomst tot 31 juli? Dan mag de restantbetaling 3 weken voor de aankomstdag voldaan worden. Gaat u op 1 augustus of later op vakantie dan ontvangen wij uw betaling graag 4 weken voor de aankomstdag. U krijgt hiervan geen aangepaste bevestiging, u mag zelf deze datum aanhouden.

Ik wil niet meer op vakantie. Kan ik mijn vakantie vanwege het Coronavirus annuleren?
Dan gelden hiervoor normaal gesproken de normale annuleringsvoorwaarden. Vanwege het corona virus hebben wij deze versoepeld en ongeacht de annuleringsdatum zullen wij u niet meer dan 30% annuleringskosten in rekening brengen. Deze annuleringskosten berekenen wij over de gehele reissom.

Als ik mijn vakantie heb omgeboekt naar 2021 en ik besluit toch te annuleren?
Indien u uw 2021 reis annuleert voor 1 februari dan is dit kosteloos, wel rekenen we dan 30% annuleringskosten over uw reeds geannuleerde vakantie in 2020. Indien u na 1 februari 2021 uw reis annuleert, gelden daarvoor de reguliere annuleringsvoorwaarden, welke u kunt terugvinden bij onze reisvoorwaarden.

Als Go4camp mijn vakantie nu annuleert, heb ik dan recht op een voucher?
Nee, u heeft geen recht meer op een voucher. Op dit moment kunt u naar het buitenland reizen. Vanwege het corona virus hebben wij op sommige campings besloten om niet open te gaan of de camping heeft dit zelf besloten. Wij bieden u dan een gelijkwaardig of beter alternatief aan op een andere camping. Indien u hier geen interesse in heeft, kunt u uw vakantie omzetten naar 2021. 

Ik heb zelf geannuleerd vanwege corona en nu blijkt dat ik de vakantie kan wijzigen naar een andere datum in 2021. Kan ik mijn annulering nog terugdraaien en omboeken?
Ja dat kan. Uiterlijk tot en met donderdag 25 Juni geven wij u de gelegenheid om om te boeken naar 2021. Dit geldt voor annuleringen tussen 15 maart en 25 juni 2020. 

Corona Voucher
Heeft u van Go4Camp een voucher ontvangen, dan kunt u deze gebruiken voor de betaling van een reis met een latere aankomstdatum. De voucher is één jaar geldig vanaf het moment van uitgifte en kan worden gebruikt voor alle reizen uit het Roan Campingvakanties en Go4camp aanbod. Uw vakantie moet plaatsvinden voor 31 december 2021.

U kunt dus binnen 1 jaar na uitgifte een volgende vakantie vastleggen en uw voucher inwisselen. De aankomstdatum dient in 2020 of 2021 te vallen. Ontvangt de voucher op 1 april, dan heeft u tot 1 april 2021 de tijd om een nieuwe vakantie te boeken met aankomst in het jaar 2020 of 2021. 

Ik wil mijn corona voucher inwisselen. Hoe werkt dit?
U kunt via onze website een nieuwe boeking maken. Als u de boeking maakt met hetzelfde e-mailadres als uw geannuleerde vakantie, dan herkent ons reserveringssysteem uw klantgegevens en wordt uw voucher automatisch getoond tijdens het betaalscherm.

Restituties niet mogelijk 
We begrijpen heel goed dat u misschien een voorkeur heeft voor teruggave van de betaalde reissom. De omstandigheden zijn echter zo uitzonderlijk, dat wij voor een uitzonderlijke oplossing hebben gekozen. Branchevereniging ANVR ondersteunt deze oplossing. Het SGR staat garant voor het uitgegeven voucher.

Dekt mijn annuleringsverzekering de kosten als ik annuleer? 
U kunt contact opnemen met uw annuleringsverzekering met betrekking tot vragen over het annuleren in verband met het Coronavirus. De voorwaarden hiervoor verschillen per verzekering.

Dekt het Calamiteitenfonds de financiële gevolgen van het Corona-virus? 
Nee, het Calamiteitenfonds dekt geen kosten die veroorzaakt worden door ziektes.



De beste vakantietips van Go4Camp? Ontvang onze nieuwsbrief...
©2016 Copyright
Go4Camp - Altenaweg 20E - NL-5145 PC Waalwijk - Tel: +31-(0)416-387190
Sitemap
Om deze website zo goed mogelijk te laten functioneren, maken wij gebruik van cookies. Door deze website verder te bezoeken, gaat u akkoord met het plaatsen van cookies. Bekijk voor meer informatie ons cookiebeleid.